woensdag 4 mei 2011

Een leguaan in mijn badkamer.

(for the english verison see: Life in the African bush)
Een poosje geleden waren we erg vroeg wakker. Onze jongste zoon werd om half 5 huilerig wakker en ik had hem net weer in slaap toen ik iets hoorde op de zolder. Eerst dacht ik nog even aan een muis maar daar was het geluid te zwaar voor. Mijn man, Corné, had het ook gehoord en ging op onderzoek uit. Gewapend met een zaklamp ging hij naar boven. Hij kwam al snel weer terug en meldde dat het een leguaan was maar dat hij zich achter een stel dozen verschanst had.
De hele ochtend waren we te druk met allerlei werk
op de lodge om achter de leguaan aan te gaan en stiekem hoopten we dat hij uit zichzelf zou vertrekken. Als Corné echter die middag naar het toilet wil gaan zit daar de leguaan. Gewapend met een slangentang (een lange stok met aan 1 kant een grijper die je dicht kunt knijpen) en een koelbox gingen we de badkamer in maar de leguaan was weer verdwenen. Voorzichtig keken we onder het kastje en achter de wasmand. Daar zat de leguaan, helemaal in een hoekje. Omdat hij nu wel erg moeilijk te bereiken was besloten we de buurman, Steve, erbij te halen. Die is gids en heeft al heel wat ervaring met het vangen van dit soort beesten. Met tien minuutjes was hij er en toen Corné de wasmand wegtrok greep hij met een snelle beweging de leguaan achter zijn kop.
Natuurlijk hebben we hem nog uitgebreid bekeken en wat foto’s gemaakt voordat Steve hem meenam om hem op veilige afstand weer los te laten in de bush.

Groetjes uit de bush
Miriam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten