zondag 1 maart 2015

Amukela wordt helemaal vernieuwd

We zitten niet stil hier bij Amukela Game Lodge.
In de wat rustigere periode aan het begin van het jaar is er hard gewerkt om Amukela verder te renoveren en alles nog mooier te maken. Zo kregen de gebouwen aan de buitenkant een nieuw laagje verf en werden de toiletten helemaal opgeknapt. Er werden ook weer twee rondawels geheel gerenoveerd zodat we nu drie prachtige nieuwe rondawels aan kunnen bieden aan onze gasten.

Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de hulp van mijn goede vrienden Petro en Yolanda.
Ik weet niet hoe ik dit afgelopen moeilijke jaar door had moeten komen zonder hun hulp en steun en alle dingen die ze op de lodge aangepakt hebben. Dankzij hen is veel van het achterstallig onderhoud op Amukela gedaan en heb ik de zin en kracht om allerlei kleine verbeteringen aan te brengen die ik al jaren voor ogen had.

Balule heeft dit jaar een erg droge zomer maar dit heeft geen effect op het aantal dieren dat gezien wordt. Bijna dagelijks zien we olifanten en de sightings op game drives zijn heel goed. De Japanse familie die we hier een aantal dagen hadden zagen zelfs de Big Five in 1 game drive!
We horen de leeuwen regelmatig en gasten hadden het geluk een mannetjes leeuw te zien op weg naar de lodge.
Met Yolanda heb ik ook de maaltijden eens onder handen genomen en hebben we wat heerlijke recepten aan ons repertoire toegevoegd.
Onze kok, Reginah, heft er ook plezier in om de maaltijden niet alleen lekker maar ook mooi te maken.

Groetjes uit de bush
Miriam

1 opmerking: